Co roku, tuż przed wakacjami, organizujemy w naszej szkole „Dzień Języków Obcych”. To czas na podsumowanie i zaprezentowanie tego, czego nauczyliśmy się w ostatnim czasie.

Szansa dla każdego
„Dzień Języków Obcych” to corocznie organizowane wydarzenie w naszej szkole. To nie tylko czas na chwilę oddechu przed oficjalnym zakończeniem roku szkolnego, ale przede wszystkich możliwość zaprezentowania talentów i wiedzy zdobytej na przestrzeni ostatnich miesięcy.
Dlaczego ten dzień jest ważny?
To, jak wygląda impreza zależy w dużej mierze od samych uczniów – od ich zaangażowania, umiejętności pracy w grupie, poczucia humoru. Niektóre klasy przygotowały swój występ całkowicie samodzielnie – bez pomocy nauczycieli. Od wszystkich zaangażowanych uczniów wymagało to mobilizacji i poświęconego czasu. „Dzień Języków Obcych” to nie tylko okazja do dobrej zabawy w gronie uczniów i nauczycieli, ale też niejako podsumowanie pracy z ostatniego rok szkolnego. Ponadto, przygotowanie występów wymaga współpracy pomiędzy uczniami, a cały dzień jest świetną okazją do integracji pomiędzy podstawówką i liceum.
Plakat i scenka
Na imprezę złożyły się właściwie z dwie części. Najpierw uczniowie musieli zaprezentować wykonane własnoręcznie plakaty, przedstawiające poszczególne państwa i ich zwyczaje albo charakterystyczne cechy, które wyróżniają je na tle innych krajów europejskich. W drugiej części – trudniejsze zadanie, czyli zaprezentowanie przygotowanej scenki lub piosenki.


Solo, duet albo grupa
Możliwości prezentacji zagadnień właściwie ograniczone były jedynie wyobraźnią uczniów. Podczas występów zobaczyliśmy m.in. wywiad z reprezentantką Wołynia,

żartobliwą scenkę, której akcja toczy się w paryskiej kawiarni- zaprezentowaną w języku francuskim (proszę spojrzeć na zdjęcie po prawej, gdzie jeden z chłopców wcielił się w… Wieżę Eiffla! – śmiechu było co nie miara),
oraz test wiedzy na temat Rosji, a dokładniej demitologizację krążących legend o tym państwie.

Nie zabrakło również występów w języku niemieckim, rosyjskim i angielskim. Właśnie o scence w języku angielskim wspomnieć należy, bo w bardzo zabawny sposób przedstawiała stereotypową angielską rodzinę. Na koniec nie zabrakło też angielskiego humoru, który rozbawił publiczność do łez.

Utwory znane – w naszym wykonaniu
W końcowej części wydarzenia, uczniowie liceum zaprezentowali znane piosenki w swoim wykonaniu. Mogliśmy posłuchać np. niemiecką wersję „Hallelujah” Leonarda Cohena, czy „Radioactiv” z repertuaru Imagine Dragons. Każdy występ zapowiedziany był i oceniony przez nasz Samorząd Szkolny. Najlepsi wykonawcy z części artystycznej zostali poproszeni o bis.
Więcej zdjęć z życia naszej szkoły, można znaleźć na naszych stronach w mediach społecznościowych: Szkoła Podstawowa Niepubliczna św. Stanisława Kostki oraz Liceum Polonijne.